Bologna’yı Gördüm

21 09 2009

Okulun son sınavları , matematikten geçecek miyim kalacak mıyım , yaz tatili vb. durumlar yüzünden mayıstan beri yazmıyordum.Bir de yazacak şey bulamıyordum.Kendime biraz tatil hakkı verdim, ve kimse de bundan rahatsız olmadı zaten.Özledim ama blogumu.Şöyle bi okudum da güzel yazılar yazmışım yani, bakalım acaba bu yazımı beğenecek miyim?
Hazır aklımdayken hepinizim Ramazan Bayramını kutlarım.
Neyse;
Ben bu yaz ne yaptım ??
Efendim;
Önce Altınoluğa yazlığa gittim, Bir ay kadar tatil yaptım.Deniz, kum, güneş, atos vb. Sonra bi Giresun’a gittim.Memleket işte, arada bi gitmek gerekiyor.Dedemin evinde kaldım falan , duygusal şeyler , boşver.
Sonra yine Altınoluğa gittim.Yine deniz,kum,güneş. Muhteşem bir tatil değil , gerçekten , orda da ev hâli burda da.5 tane semenderimiz oldu (pembe böyle kertenkele gibi bişey).Çok bişey yapmadım bu ikinci gidişimde.Sonra geldim İstanbula; buradan da İtalya’ya gittim.3 gün önce döndüm; ve daha şimdiden çok özledim.

DSC05307

Burası Bologna’nın merkezi.Piazza Maggiore
Bu arada Bologna benim üniversiteyi okumak istediğim şehir, bakalım umarım olur da giderim.Bayıldım çünkü şehire.

DSC05309
Piazza Maggiore

Bologna 400,000 kişinin yaşadığı ufak ama içinde her şeyi bulabileceğimiz ( Lush, Burger King, H&M, Zara, Pull and Bear, Bershka, Frozen Yogurt-bayılıyorum şu şeye-, Milyon tane kebapçı(Hintliler açmış ama hep), Yunan ,Singapur ve Çin lokantaları) bir şehir. İtalya’nın az turist çeken bir yeri.Bu yüzden daha bir güzel görünüyor. Dümdüz bir şehir, bisikletle istediğin gibi her yere gidebilirsin ve hiç de yorulmazsın , ha bi de hiçbir şöför seni ezmeye kalkışmaz.Niye ? Çünkü biziklet ve motorsiklet gibi ulaşım araçlarını “artiz” şeyler olarak görmüyorlar.E haliyle hayvan gibi arabaları da gösteriş yapmak için almıyorlar. Bir de çok kıskandığım bir durum : Hemen hemen her yerde bisiklet yolları var
DSC05372

Benim Bologna’da bulunduğum süre içerisinde Bologna şehri genelde yağmurluydu.Ama bir şeye de dikat ettim : Şemsiye gerekli değil bu şehirde.Tarihi şehirde hemen hemen her kaldırım bir sundurma şeklinde.Yani binanın içinden yürüyomuşsun gibi, üzerin kapalı.Bir resmini koyayımda daha iyi anlaşılsın

DSC05316

Bologna, çok fazla göçmenin olduğu bir şehir , ve göçmenler kesinlikle çok uyumsuzlar.Hiç sevmedim ben şu Hindistanlı Pakistanlı göçmenleri.Yıkanmıyorlar mı hiç anlamadım ki leş gibi kokuyorlar, he bi de kabalar.Bunlardan bir yerlerde çalışanları bile hep böyle bi dolandırıcılık peşindeler.Meselâ , bi keresinde dilim pizza yemek için bir pizzacıya girdim.Kasiyer yine o taraftan bir göçmendi, para üstünü vermemek için ne oyunlar yaptı.Ben 1,30 €’luk olan bi tane aldım kadın bana “hayır,sen 1,50€’luk tan aldın deyip duruyor.Ben de aynen Türkçe bir biçimde “Allah senin de , söğüşleyeceğin 20 sentinin de belasını versin” dedim ve gittim.Çıkınca kendimi iyi hissettim, çünkü o günkü ilk türkçe konuşmamdı.Yalnız başıma gittim de ben , çok öyle konuşacak birisi olmadı , gerçi son gün Flavio’yla karşılaştım, güzel oldu o.

DSC05326

DSC05328

Burayı internetten görmüştüm, çok merak ediyordum , nerede olduğunu da bulamamıştım bir türlü , meğer otelimin tam da yan sokağıymış .Gördüğümde nasıl mutlu olmuştum : )

DSC05333

Parco della Montagnola bu üstteki resim.Güzel bir park, böyle sakin , sessiz , şehrin hayhuyundan uzak .Zaten Bologna’da çok da hayhuy yok ama olsun , olanından da uzak

DSC05340

Bu yukarıdaki de Via Independenza, tren garı bu yolun bir ucunda , Piazza Maggiore de diğer ucunda, eğer trenle giderseniz bu yol boyunca gidin-ki zaten burası Bologna’nın iki ana caddesinden birisidir, diğeri de bu yolun Piazza Maggiore’yle karşılaştığı yerdeki caddedir, yani bu yol bittiğinde sola dönerseniz şehrin ikinci caddesine gelirsiniz bu sola dönen cadde de meşhur Bologna’nın iki kulelerine götürür sizi, eğer üniversiteyi de görmek isterseniz bu kulelerin arkasında Via Zamboni dye bir yer var o yol üzerindedir üniversite de.Bu arada tren garından Via Zamboni’ye yürüyerek yarım saatte varırsınız.İstiklal Caddesini boydan boya yürürmüş gibi düşünün, Bologna’nın tarihi bölgesini görmüş olursunuz. Bir de eğer İtalya turu yapacaksanız Bologna’yı kendinize merkez olarak seçebilirsiniz , çünkü İtalya’nıon turistik yerlerinin tam ortasındadır.Ama eğer Sicilya’ya falan da gidecekseniz Bologna size uymaz.Bologna ne için iyidir ; eğer Roma,Floransa,Venedik,Milano vb. yerlere gidecekseniz Her yerde otel değiştireceğinize Bologna’da bir otele gidin her yere hızlı bir biçimde varın.

DSC05336

Bu da Bologna Tren İstasyonu.

DSC05346

Burası da Via Independenza bitince sola dönerseniz göreceğiniz cadde, burası gündüz çok kalabalık oluyor.Resmin ortasındaki uzun olan kulenin adı Alberici , solda yarısı görünen ve fena şekilde eğik olan diğer kulenin adı da Asinelli.

DSC05371

Bunlar da Bologna’nın surları

DSC05385

Bu da benim yıllardır İstanbulda aradığım ama bulamadığım bir şey.Singapur Restoranı.Yemek yiyemedim gerçi orada , kapalıydı ama olsun varlığını bilmek iyi oldu.

İtalya’da dükkanları açıkken bulmak çok zor bir şey, özellikle yemek yapan yerler yani , cafeler,barlar,restoranlar,trattoria’ların hepsi farklı saatlerde açık oluyor , hani ne bileyim , düşünüyorsun böyle şurası iyiydi diye , ama gittiğinde bir bakıyorsun kapalı.1 dakika erken açmazlar, ama yarım saat önceden kapatırlar.

DSC05400

Burası da Bologna Üniversitesi Siyasal Bilimler kampüsü.Bildiğim kadarıyla Via Zamboni’de bulunmayan tek kampüs ama burası da hemen onun yan sokağında Strada Maggiore’dedir.Ha bir de öyle öğrencilerin yatıp uzandığı çim kaplı bahçesi de yoktur.Diğer avlusunda bir tane ağaç vardır.

DSC05401

Bu da diğer avlusu

DSC05425

Via Independenza’dan Piazza Maggiore girip Nettuno heykelini arkana alıp meydanın solundan bir sokağa giresen böyle çarşı pazar alışverişi yapılabilecek sokaklara gelirsin, ama tarihi merkezin dışında da bizim sabit pazarlar gibi yerler de var, illâ merkeze gitmene gerek yok.

DSC05440

Via Independenza’dan biraz aralara girersen böyle incik cıncık satan yerler bulursun, Koleksiyonculara 10 TL’yi 10 €’dan satabilirsin bile! ( True Story)

DSC05444

Bu da Bologna’nın taksileri.Üzerindeki sadece reklam : ( He bir de taksi öyle her yerde durmuyor, taksi durakları var oradan inip biniyorsun, yani taksiyle gidip gelmek çok da öyle rahat değil, bi de fena pahalı zaten.Hava yoluyla geliyorsan Aerobus’a bin o seni zaten Via Independenza’ya götürüyor, ordan sonrası da basit…

Ha bir de http://maps.google.com adresinden Bologna’yı internetten de olsa gezebilirsiniz.Çünkü sadece uydu görüntüsü değil , sokak görünümü de var : )

Reklamlar

İşlemler

Bilgi

11 responses

24 09 2009
oguz

çok teşekkürler

1 10 2009
asena

canım bi bologna çekti sorma…ne güzel anlatmışsın öyle..umarım sıkılmazsın üniversitede..

22 10 2009
gezturkiye

teşekkür

21 03 2010
SERKAN

COK GÜZEL YORUMLAMIŞSIN ORAYA GİDECEKLERDEN BİRİ OLARAK TEŞEKKÜR EDERİM AMA DAHA COK BİLİGİYE İHTİYACIMIZ VAR İLK GİTİİĞİMİZ ZMAN KALMA YERİ BULMA ACISINDAN DİLİN ÖRĞRENİMİNİN ZORLUĞU ACISINDAN VS… PEK COK SORU VAR AKLIMDA BUNKAR İÇİNDE YORUM YAPARSAN SEVİNİRİM..

21 03 2010
illuyankas

Kalma yeri bulmak için gittikten sonra 8 gün üçünde oturma izni için başvuruyorsun.Buna çok dikkat ediyor polisler.
Kalacak yer için de
http://bologna.bakeca.it/
http://www.easystanza.it/emilia-romagna/bologna/Stanze-bologna/annunci/l
bu linklerden bakabilirsin.
İtalya’da okumak için italyanca mutlaka bilmek gerek, ingilizce bölüm yok Bologna Üniversitesi’nde, bütün dersler italyanca olarak veriliyor.Zaten İtalya genelinde de ingilizce eğitim veren okul çok az, Milano Bocconi’de bir kaç bölümün ingilizce olduğunu biliyorum.
Burdan gitmek için yabancı kontenjanına bakmak gerekiyor.Bunu da her üniversite her bölüm için mayıs ayında açıklıyor.Başvurular nisan’da yapılıyor.Yani kontenjan sen başvurduktan sonra belli oluyor, ortada kalmamak için önceki yılların kontenjanlarını dikkate almak gerek.Aşağı yukarı her sene aynı oluyor.Bologna Üniversitesi az yabancı kontenjanı olan okullardan, Floransa Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümü için 50 yabancı kontejanı açıklıyorken Bologna 8 açıkladı( Bunun da 1 tanesi Marco Polo anlaşması yüzünden sadece Çinlilere açık).Yani geriye 7 kontenjan kalıyor.
Bu kontenajları
http://offertaformativa.miur.it/studenti/elenco2009/
dan görebilirsin.2009-2010 yılı kontenjanları ama.
Bir de üniversite ile ilgili en doğru bilgileri Üniversite’ya yazarak öğrenebilirsin.
http://www.unibo.it/Portale/default.htm

3 11 2010
ozer akbasli

bolonya hakkında bilgi sahibi oldum. pazartesi 4 günlüğüne bolonyaya gidiyorum. giresunluyum. sanırım hemşehriyiz. emeğin için teşekkürler.

17 09 2011
Anonim

BİR TOPLANTI İÇİN EKİM BAŞINDA BOLOGNA’YA GİDECEĞİM .FİKİR ALMAK İÇİN BİR GÖZ ATAYIM DEDİM. NE KADAR GÜZEL ANLATMIŞ VE FOTOĞRAFLAMIŞSINIZ. TEŞEKKÜR ETMEDEN GEÇEMEDİM. ANLATIM TARZINIZ BU VE BENZERİ ALANLARDA ÇOK BAŞARILI OLABİLECEĞİNİZİ DÜŞÜNDÜRÜYOR. LÜTFEN DEVAM EDİN. Dr. Taylan Falay

17 09 2011
Anonim

20 Eylül’de Bologna’da bir fuar ziyareti yapacağım. Daha önce Bologna’ya hiç gitmemiştim, çok güzel anlatmışsınız. Kısa ve çok hoş bir şehir turu yapmış gibi oldum, emeğiniz için teşekkürler. Özden Demir

13 01 2013
salih

17martta bolognaya gidip oradan milanoya geçmem gerkiyor bologna havalimanından milanoya en acil şekilde nasıl ulaşırım

23 07 2013
Elmar

Çok güzel bir blog,teşekkür ederim =) Gerçekten zevkle okutturuyor insanı.Senin gibi yazarlar az =) Helal!

28 11 2013
Anonim

bolognadan venedik e nasıl gidebiliriz ve ya milano ya 1 gün boşluğumuz var hangi şehiri önerirsiniz

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: